22 de metode simple pentru a-ti imbunatati dieta anul acesta

dieta buna

22 de metode simple pentru a-ti imbunatati dieta anul acesta

Anul acesta uita de metodele conventionale de slabit si de dietele complicate care nu fac nimic mai mult decat sa iti sporeasca apetitul sau sa te infometeze. Nu este necesar sa te infometezi sau sa urmezi un program strict de alimentatie pentru a ajunge la silueta dorita, tot ce trebuie sa faci este sa iti imbunatatesti dieta treptat in asa fel incat sa manaci mai sanatos sa incluzi mai multe legume intr-o alimentatie bogata si variata. A te priva de substantele necesare corpului nu este o metoda eficienta de a slabi, cel mai bine este sa imbunatatesti anumite obiceiuri culinare. Iata 22 de sfaturi pentru o dieta naturala si sanatoasa.

1.Gatiti o oala mare de cereale sau de fasole o data pe saptamana. Puteti sa o folositi ca baza pentru multe mancaruri sanatoase pe parcursul saptamanii.

2.Beti cafeaua si ceaiul fara zahar sau lapte. Daca aveti cafea buna nu va avea un gust rau daca o beti neagra iar lipsa zaharului si a laptelui ii va diminua numarul de calorii.

3.Respectati proportiile mainii pentru portii. Daca va amintiti de acest mic ghid al portiilor care indica in functie de palma gramajul unei portii, va puteti orienta in functie de acesta pentru a va calcula portiile.

4.Utilizati ingrediente mai sanatoase. Combinati in mancarea dumneavoastra cat mai multe ingrediente naturale si pline de nutrienti. De exemplu puteti adauga conopida in piure de cartofi.

5.Coaceti in loc sa prajiti. Aceasta se aplica pentru orice mancare, daca doriti sa aveti gustul delicios care nu se obtine prin fierbere, atunci este mai sanatos sa coaceti decat sa prajiti ingredientele.

6.Lunea nu gatiti cu carne. Acest obicei va va ajuta sa gatiti cu mai multe legume si sa fiti mai creativi in bucatarie.

7.Alegeti o gustare neprocesata. Cand simtiti nevoia de o gustare faceti alegerea corecta si luati fructe, legume sau alune. Acestea au nutrientii de care aveti nevoie, va asigura un boost de energie insa nu contin colorantii si aditivii care vin la pachet cu gustarile procesate.

8.Cand sunteti la bar nu uitati sa beti cate un pahar de apa intre fiecare pahar de bautura, astfel veti fi tot timpul hidratati.

9.Preparati-va pranzul pentru lucru macar o data pe saptamana. Orice va gatiti in casa este mult mai sanatos si puteti sa va calculati gramajul si continutul. Gatiti duminica pentru pranzul de luni de la serviciu si veti vedea cat de usor va veti obisnui cu acest obicei sanatos.

10.Alegeti gustari inteligente. Alegeti gustari nutritive dar cu un continut scazut de calorii.

11.Consumati intai legumele de pe farfurie inainte sa incepeti sa mancati altceva.

12.Cand preparati retete inlocuiti macar jumatate din cantitatea de faina necesara cu faina din cereale integrale. Aceasta este mult mai sanatoasa si cu un aport scazut de calorii.

 

13.Sprijiniti fermele locale. Cumparati produse proaspete si de calitate de la serele locale.

14.Beti apa minerala in loc de suc. Sucurile carbogazoase nu sunt benefice pentru silueta si nici pentru smaltul dintilor de aceea este indicat sa inlocuiti aceste bauturi cu apa minerala.

15.Consumati proteine din carne sau din legume la micul dejun in locul carbohidratilor si a dulciurilor. Proteinele va vor mentine activ si plin de energie pentru un timp mai indelungat.

16.Folositi farfurii mai mici pentru a avea un control mai bun asupra portiilor si cantitatii de mancare pe care o consumati la o masa.

17.Cand gatiti oua, gatiti cu de doua ori mai mult albus decat galbenus. Puteti gati aceleasi retete utilizand mai mult albus decat galbenus pentru a scadea aportul de calorii.

18.Mancati cat mai colorat in fiecare zi. Nu uitati sa consumati fructe si legume de diverse culori pentru a acoperi o gama cat mai larga.

19.Inlocuiti anumite alimente cu altele mai sanatoase. De exemplu puteti inlocui maioneza cu avocado.

20.Adaugati seminte in aproape orice fel de mancare. Acestea sunt foarte gustoase sanatoase si bune pentru digestie.

21.Mancati un fruct la micul dejun in locul unui pahar de suc pentru un aport mai mare de fibre.

22.Consumati mese care sa fie macar in jumatate constituite din legume.

Related News

Leave Your Comment